Asigurare de Garantii
Este o solutie alternativa de garantie financiara. Un produs dezvoltat pt a veni in intampinarea companiilor participante la diverse licitatii publice cat si private. Garantiile emise de asiguratori sunt mentionate ca forma de garantie acceptate de autoritatile publice la atribuirea contractelor din sistemul de achizitii publice.
Riscurile acoperite sunt riscurile ce decurg din neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligatiilor contractuale dintre asigurat si terti/beneficiari.
Avantajele unei asiguari de garantii:
-
1. O alternativa la scrisoarea de garantie bancara, dar fara a blocarea fondurile,
2. Posibilitatea de a participa la mai multe licitatii,
3. Siguranta beneficiarului de a recupera rapid banii,
4. Costuri reduse fata de scrisoarea de garantie bancara.
Tipuri de Asigurare de Garantii:
-
1. Garantii pentru participare la licitatii,
2. Garantii de buna executie a contractului,
3. Garantii de restituire a avansului,
4. Garantii pentru lucrari de intretinere/ mentenanta,
5. Garantii de buna conduita,
6. Garantii pentru utilizarea fondurilor europene nerambursabile.
Produse complementare:
-
• Asigurare de constructii montaj,
• Asigurare de utilaje si echipamente,
• Asigurare de raspundere civila si a prestatorului de servicii,
• Asigurare de raspundere a managerilor.
Lista documentelor necesare pentru analizarea acceptarii emiterii politei de asigurare:
-
1. Prezentarea companiei,
2. Cererea chestionar,
3. Documentele contabile: ultimele doua bilanturi avizate de administratia fiscala si balantele aferente,
4. Caietul de sarcini,
5. Contractul de prestari servicii,
6. Graficul de executie,
7. Lista lucrarilor finalizate sau in curs de finalizare,
8. Garantii colaterale puse la dispozitia asiguratorului: Fila CEC/ Bilet la Ordin/ Alte garantii.