CASCO dauna
Daca ai o polita de asigurare casco, mai jos regasesti pasii ce trebuie urmati, valabili la toate societatile de asigurari.
Trebuie sa anunti imediat autoritatile competente (apelezi 112: pompieri, politie), dupa caz, solicitand intocmirea actelor referitoare la cauzele si imprejurarile producerii evenimentului asigurat.
Ai termen 2 zile sau 24 ore in cazul furtului, sa anunti societatea de asigurari sau sa faci o programare la un centru de constatare.
Daca evenimentul sa produs in afara tarii e bine sa contactezi asiguratorul pentru a primi indicatii in legatura cu modul de rezolvare a situatiei.
Daca masina este nedeplasabila poti contacta o societate de tractari auto, in marea majoritate a cazurilor, tractarea pana la cea mai apropiata unitate service este acoperita de asigurare.
Daca masina a fost gasita avariata in parcare trebuie sesizata politia: furt, vandalism, accident; care elibereaza un proces verbal, necesar la deschiderea dosarului.
Daca ai fost implicat intr-un accident, in functie de situatie; se completeaza formularul de constat amiabil; atunci cand e vorba de un accident usor ( fara victime si sunt implicate doar doua auto ), sau ai nevoie de procesul verbal si autorizatia de intrare in reparatii, eliberata de organele abilitate (asta daca sunt victime, mai multe auto implicate cat si daune la alte bunuri).
Actele necesare pentru deschiderea unui dosar de daune sunt urmatoarele:
-
• Cartea de identitate/buletin de identitate a/al asiguratului sau a/al delegatului
• Permisul de conducere al persoanei care se afla la volan in timpul producerii evenimentului
• Certificatul de inmatriculare al autoturismului asigurat
• Cartea de identitate a vehiculului asigurat
• Copia politei CASCO si a Anexelor, respectiv Specificatiilor
• Formularul de constat amiabil, Procesul verbal eliberat de Politie sau Autorizatia de reparatie si copia dupa declaratia data in fata Politiei (dupa caz)
• Imputernicire pentru delegat, semnata si stampilata, daca asiguratul este persoana juridica, sau imputernicire notariala, daca asiguratul este persoana fizica
Societăți de asigurare autorizate să practice asigurări CASCO:
-
1. S.C. ALLIANZ – TIRIAC ASIGURARI S.A./ Call Center 021.201.91.80
2. S.C. GENERALI ROMANIA ASIGURARE REASIGURARE S.A./ Call Center 0372.010. 202
3. S.C. ASIGURAREA ROMANEASCA – ASIROM VIENNA INSURANCE GROUP S.A./ Call Center 021.9599
4. S.C. EUROINS ROMANIA ASIGURARE REASIGURARE S.A./ Call Center 031.9107/ 031. 9108
5. S.C. OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP S.A./ Call Center 021.9669
6. S.C. CARPATICA ASIG S.A./ Call Center 021.4545
7. S.C. GROUPAMA ASIGURARI S.A./ Call Center 0374.110.110
8. S.C. UNIQA ASIGURARI S.A./ Call Center 0374.400.400
9. S.C. SOCIETATEA DE ASIGURARE-REASIGURARE CITY INSURANCE S.A./ Call Center 021.207.00.02
Reparatiile se pot face in termen de pana la 2 ani. Daca se constata ca sunt necesare si alte reparatii fata de cele initiale, se poate face o reconstatare. Pute-ti solicita si plata despagubirilor in avans, asiguratorul stabilind preturile prevazute in sistemele de evaluare. Se recomanda sa cereti o lista a unitatilor de reparatii cu care societatea are contract de decontare directa.
Succes!
Comentarii
Inca nu sunt Comentarii...